DAIRI SEORANG ISTERI YANG SETIA

*Aduh…sakitnyer. ..isk…. . aduuh….Bang sakit nye tak tahan saya”
keluh* *Nisa pada suaminya Zakri.*

*”Apelah awak nie….lama sangat nak bersalin dah berjam-jam dah tak
keluar-keluar juga. Penat dah saya tunggu. Nih mesti ader benda yang
tak* *elok awak buat , itu lah sebab lambat keluar budak tu banyak dosa la
tu”* *rungut Zakri pd Nisa.*

*Nisa hanya diam dan menahan sakit nak beranak, hampir 1 jam Nisa dalam
bilik* *bersalin tapi baby tak keluar juga. Sebak hati Nisa bila Zakri
berkata* *begitu.*
*Sejak mengandung ada sahaja yang tidak kena dihati Zakri terhadapnya.
Seakan-akan membenci Nisa dan anak yang dikandungnya. Jururawat datang*
*memeriksa dan kemudian bergegas memanggil Doktor Johari. Doktor Johari*
*(Doktor Peribadi) datang dan bergegas menyediakan keperluan menyambut*
*kelahiran. Nisa hanya mendiamkan diri menahan sakit dan air mata
meleleh* *panas dipipi bukan disebabkan takut atau sakit tapi rungutan Zakri
tadi. Doktor Johari menyuruh Nisa meneran …”Come on Nisa u can do
it…once* *more….” Kata ransang Doktor Johari itu membuatkan Nisa
bertenaga dan* *sekali teran sahaja kepala baby sudah keluar…”Good mummy”
kata Doktor* *Johari selepas menyambut baby yang keluar itu.*

*Tiba-tiba Nisa terasa sakit lagi dan Nisa meneran untuk kali kedua dan*
*keluar seorang lagi baby, kembar rupanya. “Nisa u got twin, boy and
girl,* *putih macam mummy dia” kata Doktor Johari memuji Nisa. “Tahniah
Zakri,it’s a* *twin” Doktor Johari mengucapkan tahniah kepada Zakri.
Zakri hanya mendiamkan*
*diri setelah menyaksikan kelahiran anak pertamanya, kembar pulak.
Memang Doktor Johari itu menyuruhnya melihat bagaimana keadaan
kelahiran* *anaknya. Baby boy dan girl Nisa namakan Mohammad Danial dan Nur
Dania.Nisa* *berasa lega… tapi Nisa masih lagi teringat kata-kata Zakri
padanya* *sebentar tadi. Terlalu banyak kata-kata yang membuat Nisa selalu
kecil hati . Tapi Nisa tahankan sahaja. Nisa tahu kalau Nisa mengadu pada
emak, Nisa akan dimarahi* *semula. Jadi Nisa hanya diam dan memendam rasa.
Danial dan Dania
diletakkan* *di nursery di Hospital itu sementara menanti Nisa berehat
kemudian dapatlah* *Nisa menyusukan Danial dan Dania. Comel sungguh kembar
Nisa. * *Nisa termenung dan otak fikirannya menerbang kembali detik-detik
semasa
Nisa*
*mengandungkan kandungannya, Zakri selalu memarahi Nisa, ada sahaja yang *
*tidak kena. Kata Nisa yang bukan-bukan, gila, ada sahaja tuduhan yang
tidak*
*masuk akal semuanya dihamburkan pada Nisa. Tak sanggup Nisa hadapi semua *
*itu* *tapi demi kandungannya, Nisa kuatkan semangat dan pendirian Nisa.*
*Ingat lagi waktu Nisa mula mengandung Zakri tak percaya Nisa mengandung *
*anak* *dia, dua kali dia membuat pemeriksaan Antenatal samada Nisa *
*mengandung.Zakri* *ragu anak dalam kandungan Nisa. Dia tak boleh terima
baru tiga bulan kahwin* *dah mengandung.. .Nisa dah 2 bulan…Nisa cuma
kosong selama sebulan selepas* *berkahwin. Nisa tak tau nak cakap apa. *

*Nisa balik rumah dalam kesedihan. Pada mulanya Nisa gembira bila*
*mengandung tapi sebaliknya pula yg terjadi. Perasaan hati Nisa bangga
Nisa* *dapat memberi zuriat kepada Zakri. Tapi apa yang Nisa dapat hanyalah
tuduhan* *yang tak pernah terlintas di otak jemala Nisa.* *”Kenapa abang
berlainan sekarang ni, tak macam dulu pelembut, suka* *berjenaka, ni tak
asyik nak cari salah Nisa sahaja. Nape Bang?”soal
Nisa* *pada Zakri .* *”Kaulah penyebabnya. Tak yah nak tunjuk baik plak”
Zakri menempelak Nisa* *”Jantan mana yang kau layan kat opis kau tu”
sergah Zakri lagi. “Abg syak Nisa ngan lelaki lain ke? Kenapa Abg syak yg
bukan-bukan, Nisakan* *isteri Abang yang sah tak kanNisa nak buat jahat ngan
orang lain pulak* *Bang”? terang Nisa pada Zakri. “ALLAH dah bagi kita
rezeki awal,tak baik* *cakap cam tu. Itu semua kehendak ALLAH”
Nisa senyum dan menghampiri sambil memeluk badan suaminya tetapi Zakri
meleraikan pelukan Nisa dengan kasar* *sehingga Nisa hampir tersungkur.
Nisa menangis dan sedih. Zakri buat tak* *tahu sahaja.* *Deraian airmata
Nisa semakin laju. Nisa hanya mampu menangis. Terasa dada* .*Nisa sakit
menahan semua tohmahan dari Zakri, suaminya yang sah. “Woi, benda-benda tu
bole terjadilah Nisa, kawan baik ngan bini sendiri,* *suami sendiri, bapak
ngan anak, hah emak ngan menantu pun bole jadi tau* *apatah lagi macam kau
nie, tau tak. Tu dulu kawan kau lama tu yang satu*
*opis* *ngan kau tu, Farid, bukan main baik lagi budak tu”marah Zakri. *
*”Entah-entah keturunan kau, darah daging kau pun tak senonoh …..heee *
*teruk.* *Nasib aku la dapat bini cam engkau ni”kutuk Zakri lagi pada Nisa.
* *”Bawa mengucap Bang, jangan tuduh saya yang bukan-bukan saya bukan *
*perempuan* *tak tentu arah walaupun saya menumpang keluarga ni , saya bukan
jenis macam* *tu saya tau akan halal haram, hukum hakam agama.
“Walaupun saya tak tau asal* *usul keluarga kandung saya, saya bersyukur dan
berterima kasih pada emak kerana jaga saya dari kecil dah macam darah daging
saya sendiri” kata Nisa* *pada Zakri.* *”Tapi Abang tak boleh hina keluarga
kandung saya walaupun saya tak pernah * *tengok muka ayah dan mak kandung
saya. Mereka lahirkan saya kedunia,”ucap* *Nisa sambil menangis.* *Semenjak
kejadian itu Nisa terpaksa mengikut Zakri ke tempat kerjanya * *apabila
habis waktu kerja. Nisa berehat di Surau tempat Zakri bekerja. *
*Zakri*
*bekerja di salah sebuah Pusat membeli belah dan kerjanya mengikut *
*shif.Kalau*
*Zakri shif malam terpaksalah Nisa menunggu Zakri sehingga pukul 10.30*
*malam – 11.30 malam sehingga habis Pusat membeli belah itu tamat waktu *
*perniagaannya. Nisa terpaksa berbohong pada emak dan keluarga lain dengan*
*mengatakan Nisa buat overtime di pejabat. Nisa terpaksa berbuat demikian*
*kerana tidak mahu dikata-kata dan dituduh lagi.* *Dengan keadaan perut
semakin membesar Nisa gagahkan juga. Tetapi *
*kadangkala*
*Zakri tidak menjemput Nisa di tempat kerja terpaksalah Nisa menaiki bas.*
*Begitulah Nisa sehinggalah Nisa hampir pada waktu bersalin Nisa..* *Kalau
diminta jemput…macam- macam kata kesat dilemparkan pada Nisa,* *perempuan
tak tau berdikarilah, berlagak senang lah, lagak kaya lah. *
*Pernah*
*suatu hari Nisa naik marah kerana Zakri jemput Nisa lambat sampai sakit*
*pinggang Nisa menunggunya. Nisa menangis. Zakri tiba-tiba naik angin dan*
*cakap perangai Nisa macam firaun la, perempuan tak sedar dirilah, tak *
*layak*
*jadi isterilah, menyusahkan macam-macam kata nista dilemparkan pada Nisa.*
*Nisa tambah sedih mengenangkan diri Nisa, ngadu kat emak takut dimarahi*
*pula…bila Nisa balik ke rumah, mereka berdua akan berlakun yang mereka*
*tidak bergaduh…Nisa sedaya upaya tidak mahu menunjukkan yang masalah*
*melanda perkahwinannya. Kasihan Nisa…dalam keadaan yang begitu Nisa *
*masih*
*mampu bertahan, masih kuat lagi emosinya.* *Satu hari Zakri dalam keadaan
marah telah menarik rambut Nisa dan* *menghantukkan kepala Nisa ke
dinding…Nisa hanya mampu menangis dan * *menanggung kesakitan gara-gara
Nisa nak pergi ke rumah Mak Usu Nisa yang* *ingin mengahwinkan anaknya di
Tanjung Karang. Emak Nisa dah seminggu
pergi*
*ke sanauntuk menolong. Hari dah mula petang jadi Nisa mendesak agar*
*bertolak cepat kerana kalau hari malam nanti bahaya , “Kita nak jalan
jauh*
*ni Bang. Biarlah kita pergi awal sikit bolehlah tolong apa yang patut.*
*Masa nilah kita nak membalas pertolongan mereka, ingat tak masa kita *
*kahwin*
*mereka bekerja keras **kan** “kata Nisa pada Zakri. Zakri ketika itu
sedang*
*berehat menonton. “Bang dengar tak ni, lagi pun hari dah mula gelap,takut*
*plak hujan nanti”desak Nisa lagi. Tiba-tiba Zakri bangun dan mukanya *
*bengis*
*memandang Nisa “Kau tahu aku penatkan, tak boleh tunggu ker,suka hati aku *
*lah nak pegi malam ke siang ke tak pegi langsung ker”marah Zakri.* *”Itu
Nisa tau, Abang dah berehat dari pagi tadi Bang masih penat lagi, *
*Nisa*
*cuma nak ingatkan Abang saja”Nisa memberitahu Zakri. Zakri datang pada *
*Nisa*
*dan direntapnya rambut Nisa dan di hantukkannya kepala Nisa kedinding. *
*Nisa*
*tak dapat buat apa. YA ALLAH sanggup Zakri berbuat demikian…terasa
kebas*
*kepala Nisa dan mula membengkak. Pening kepala Nisa dibuatnya.”YA ALLAH *
*kau*
*kuatkan iman aku YA ALLAH, lindungilah aku dan kandungan aku dari bahaya *
*YA*
*ALLAH” doa Nisa dalam hatinya. Nisa memencilkan diri Nisa disudut dinding *
*dan menangis.* *Zakri kemudian duduk diam. Nisa rasa kepala Nisa macam nak
pecah. Kebas* *masih lagi dan membengkak.. .berdenyut2. ..”Bang, Nisa minta
maaf jika Nisa * *membuat Abang marah” Nisa memohon maaf pada Zakri sambil
teresak-esak.* *Treet,Treet, Treet, Treet….bunyi handphone Zakri. “Sapa
plak nie sebok* *je….”Rungut Zakri yang tengah sibuk berborak dengan
kawan-kawan di
salah*
*sebuah caf???. “Hoi, Encik Zakri, bini ko kat wad tak gi jengok ke, apa *
*punya*
*laki ko nie? sindir Azlan, kawan pejabat Zakri.* *”Alah, dia sihat je kat
wad tu, makan tanggung berak cangkung,* *ha,ha,ha”gelak Zakri dan
kawan-kawan lain. Azlan cuma berdiam diri.* *”Senangnya hidup Zakri nie tak
ader risau langsung pasal bini dia”cetus *
*hati*
*Azlan. “Akulah kalau bini aku masuk wad bersalin aku sentiasa dok sebelah*
*dia tau…mereka perlukan kita masa tu…nyawa mereka dihujung tanduk *
*semata-mata nak melahirkan zuriat yang dari darah daging engkau tau,
**cuba*
*fikir sikit” Azlan mengingatkan Zakri.* *”Iyelah, Lan, lagipun Nisa dah
bersalin, selamat dah, sekarang tengah * *berehat laaa, apa aku nak risau
lagi” jawab Zakri selamba.* *”Suka hati kau lah, tapi kalau ader apa-apa
nanti kau jangan menyesal *
*Zakri,*
*sesal tak sudah nanti” kata Azlan lagi.* *Treet, Treet, Treet…..bunyi
handphone Zakri. “Hello Zakri speaking”
jawab*
*Zakri.*
*”Hello Zakri, Doktor Johari sini, ade masalahlah Zakri, pasal Nisa,
datang*
*segera ke hospital ye Zakri, Nisa tidak sedarkan diri…….. .”panggilan *
*kecemasan dari Doktor Johari* *”Iye ke, teruk ke dia Johari , okay I
datang”…tuttttttt . Zakri *
*menamatkan*
*perbualannya dengan Doktor Johari.*
*”Lan. Kau ikut aku, Nisa tak sedar diri …”ajak Zakri pada Lan..* *”Hah,
tadi kau kata bini kau sihat”tanya Lan pada Zakri. * *”Alah jom ler cepat”
desak Zakri.* *”Zakri, kami tak dapat selamatkan Nisa, Nisa mengalami
pendarahan otak * *yang * *serius, sebelum nie pernah tak Nisa jatuh
atau…terhantuk kuat cause* *sebelah kanan kepalanya kelihatan bengkak dan
ada tanda lebam. Mungkin *
*kesan*
*dah lama? tanya Doktor Johari dengan serius dan ingin penjelasan Zakri.*
*Zakri hanya mendiamkan diri. Automatik otak Zakri teringat yang dia pernah
* *menarik rambut Nisa dan menghantukkan kepala Nisa kedinding *
*sekuatnya… dan* *selepas kejadian itu Zakri tidak pernah pun membawa Nisa
ke Klinik untuk * *membuat pemeriksaan kepalanya dan semenjak kejadian itu
Nisa sering sakit* *kepala yang teruk …tapi Zakri tidak pernah
mengendahkan kesakitan* *Nisa….baginya Nisa mengada-ngada ..saja buat
sakit untuk minta* *simpati…tetapi sebaliknya.. …Zakri hanya diam….”YA
ALLAH apa aku
dah*
*buat” rasa bersalah membuat dirinya rasa menggigil…* *”Doktor Zainal yang
merawat Nisa kerana Nisa mengadu sakit kepala sewaktu* *Nisa memberi susu
pada kembarnya di Nursery, sakit yang amat sangat *
*katanya*
*so Doktor Zainal membawa Nisa ke Lab untuk membuat scanning di kepalanya *
*dan*
*confirm otaknya ada darah beku tapi malangnya ia sudah ditahap yang *
*kritikal, kami tak mampu lakukan apa-apa kerana Nisa tidak mahu di *
*operation*
*sebelum meminta izin dari kau Zakri, Nisa telah pergi dulu dengan *
*tenang.Permintaan terakhir Nisa, Nisa minta kau membaca diarinya. I’m *
*really*
*sorry Zakri. ALLAH berkuasa Zakri kita tak dapat menghalangnya” kata *
*Doktor*
*Johari lalu memberikan Zakri sebuah diari yang berbalut kemas dengan kain*
*lampin baby yang masih baru.* *Zakri mengambil diari itu dan membuka setiap
lembaran diari Nisa, setiap* *lembaran tertulis rapi tulisan Nisa dan
peristiwa yang berlaku pada Nisa* *pada setiap hari , Zakri membacanya
sepintas dan nyata keluhan,kesakitan* *segala luahan rasa Nisa semuanya
tertera di diarinya. Dan Zakri dapati* *setiap peristiwa itu semuanya
perlakuan buruk Zakri terhadap Nisa…”YA * *ALLAH kenapa aku buat Nisa
begini” terdetik hati Zakri selepas membaca *
*tiap*
*lembaran diari Nisa. Dan terpandang oleh Zakri mukasurat akhir lembaran *
*diari yang ditanda dengan bunga ros merah yang telah kering…membuat *
*Zakri*
*tertarik untuk membacanya.. .*
*Untuk suami Nisa yang tersayang, I LOVE U Bang… “SELAMAT HARI ULANG *
*TAHUN*
*PERKAHWINAN YANG PERTAMA”*
*Assalamualaikum. Abang, Ingat tak bunga Ros merah ni, Abang berikan pada *
*Nisa sewaktu mula mengenali Abang. Lama Nisa simpan bunga tu Bang…Bunga*
*inilah lambang bermulanya perkenalan Nisa dengan Abang. Nisa benar-benar*
*menyayangi Abang. Nisa menyimpan setiap hadiah yang abang bagi pada Nisa.*
*Abang tak pernah tahu **kan** … Itulah salah satu buktinya betapa
sayangnya*
*Nisa..*
*Terlebih dahulu Nisa ingin sangat dengar Abang panggil Nisa AYANG seperti*
*kita baru kahwin…Abang panggil Nisa AYANG…terasa diri dimanja bila *
*Abang*
*panggil Nisa cam tu…walaupun Nisa dapat merasa panggilan AYANG itu*
*seketika sahaja. Abang dah banyak berubah. Perkataan AYANG telah hilang *
*dan*
*tidak kedengaran untuk Nisa lagi. Kenapa? Bencikah Abang pada Nisa?*
*Abang…mukasurat nie khas utk Abang. Bacalah semoga Abang tahu sayangnya *
*Nisa pada Abang. Abang ingatkan hari nie hari ulangtahun perkahwinan kita*
*yang pertama dan Nisa hadiahkan Abang……. Danial dan Dania. Untuk Nisa *
*tak*
*perlulah Abang bagi kerana tak ada apa yang Nisa inginkan melainkan kasih*
*sayang Abang pada Nisa. Nisa akan pergi mencari ketenangan dan kedamaian *
*untuk diri Nisa. Nisa pergi untuk menemui NYA.* *Nisa harap Abang akan
menjaga Danial dan Dania dengan baik dan jangan* *sekali-kali sakiti mereka.
Danial dan Dania tak tahu apa-apa. Itulah *
*hadiah*
*paling berharga dari diri Nisa dan mereka adalah darah daging Abang.*
*Jangan seksa mereka. Abang boleh seksa Nisa tapi bukan mereka. Sayangilah *
*mereka…Nisa ingin mengatakan bahawa Nisa tak ada hubungan dengan
sesiapa*
*melainkan Abang sahaja di hati Nisa. Jiwa dan raga Nisa hanya untuk Abang*
*seorang.*
*Terima kasih kerana Abang sudi mengahwini Nisa walaupun Nisa in cuma*
*menumpang kasih disebuah keluarga yang menjaga Nisa dari kecil hinggalah *

*Nisa bertemu dengan Abang dan berkahwin. Nisa harap Abang tidak akan*
*mensia-siakan kembar kita dan Nisa tidak mahu mereka mengikut jejak*
*kehidupan Nisa yang malangkerana menumpang kasih dari keluarga yang bukan*
*dari darah daging Nisa…tapi Nisa bersyukur kerana dapat mengecapi kasih*
*sayang sepenuhnya dari keluarga ini. Nisa harap sangat Abang akan sentiasa
* *memberitahu pada kembar kita yang Nisa ibunya akan sentiasa bersama*
*disamping kembar kita, walau pun Nisa tak dapat membelai dan hanya *
*seketika*
*sahaja dapat mengenyangkan kembar kita dengan air susu Nisa.* *Berjanji
pada Nisa dan ingat DANIAL dan DANIA adalah darah daging* *abang….Ampunkan
Nisa dan halalkan segala makan minum Nisa selama setahun* *kita bersama.*
*Sekiranya Abang tidak sudi menerima Danial dan Dania berilah pada emak *
*Nisa*
*supaya emak menjaga kembar kita dan segala perbelanjaan Nisa dah buat
nama*
*emak untuk KWSP Nisa. Biarlah emak menjaga kembar kita sekurang-kurang *
*terubat juga rindu emak sekeluarga pada Nisa nanti bila memandang kembar*
*kita. Comel anak kita bang..Dania mengikut raut muka Abang…sejuk kata*
*orang dan Nisa yakin mesti Danial akan mengikut iras raut wajah*
*Nisa…Ibunya. ..sejuk perut Nisa mengandungkan mereka. Inilah
peninggalan*
*Nisa untuk Abang. Semoga Abang masih sudi menyayangi dan mengingati *
*walaupun*
*Nisa sudah tiada disisi Abang dan kembar kita.*
*Wassalam.*
*Salam terakhir dari Nisa Untuk Abang dan semua.* *Doakan Nisa.* *Ikhlas
dari* *Nur Nisa *

*”Sabarlah Zakri, ALLAH maha berkuasa. Kuatkan semangat kau, kau masih ada*
*Danial dan Dania” pujuk Azlan. Zakri hanya tunduk membisu. YA ALLAH,Nisa *
*maafkan Abg Nisa. Zakri longlai dan diari ditangannya terlepas, sekeping*
*gambar dihari pernikahan antara Zakri dan Nisa jatuh dikakinya dan Zakri*
*mengambilnya.*
*Belakang gambar itu tertulis “HARI YANG PALING GEMBIRA DAN BAHAGIA BUAT *
*NISA*
*DAN SEKELUARGA. NISA DISAMPING SUAMI TERCINTA SELEPAS DIIJABKABULKAN. *
*SEMOGA*
*KEGEMBIRAAN DAN KEBAHAGIAAN AKAN MENYELUBUNGI DIRI NISA DAN KELUARGA NISA*
*HINGGA KEAKHIR HAYAT NISA.* *Zakri terjelepuk dilantai dan berjuta
penyesalan merangkumi seluruh* *tubuhnya. Zakri seakan orang hilang akal.
Satu demi satu setiap * *perlakuannya * *terhadap isterinya Nisa seperti
terakam dalam kotak otaknya…setiap* *perbuatannya. ..seperti wayang jelas
terpampang.. . kenapalah sampai
begini*
*jadinya…kejamnya aku…Nisa, Nisa, Nisa maafkan Abang Nisa.* *Sewakt
jenazah Nisa tiba dirumah suasana amat memilukan. Zakri tidak * *terdaya *
*untuk melihat keluarga Nisa yang begitu sedih atas pemergian Nisa.* *Namun
emak Nisa begitu tabah dan redha. Danial dan Dania sentiasa di
dalam*
*pangkuan neneknya.Saat akhir untuk melihat Jenazah Nisa, Zakri lihat muka*
*Nisa tenang bersih dan Zakri kucup dahi Nisa buat kali terakhir *
*seakan-akan*
*lirik mata Nisa mengikuti wajah Zakri. “Nisa Abang minta ampun dan maaf”*
*bisik Zakri perlahan pada telinga Nisa sambil menangis dengan berjuta *
*penyesalan menimpa-nimpa dirinya. Apabila Zakri meletakkan kembar disisi*
*ibunya mereka diam dari tangisan dan tangan dari bedungan terkeluar*
*seolah-olah mengusapi pipi ibu mereka buat kali terakhir dan terlihat
oleh*
*Zakri ada titisan airmata bergenang di tepi mata Nisa. Meleleh*
*perlahan-lahan bila kembar itu diangkat oleh Zakri.*

*Kembar menangis semula setelah diangkat oleh Zakri dan diberikan kepada*
*neneknya. Jenazah Nisa dibawa ke pusara dan ramai yang mengiringinya *
*termasuklah kembar bersama. Walaupun kembar tidak tahu apa-apa tapi *
*biarlah*
*kembar mengiringi pemergian Nisa, Ibu mereka yang melahirkan mereka. *
*Amat sedih ketika itu. Zakri tidak mampu berkata apa-apa melainkan *
*menangisi*
*pemergian Nisa yang selama ini merana atas perbuatannya. Dan akhirnya *
*Jenazah Nisa selamat dikebumikan. Satu persatu orang ramai meninggalkan*
*kawasan pusara dan akhirnya tinggallah Zakri keseorangan di pusara Nisa *
*yang*
*merah tanahnya…meratapi pilu, berderai airmata dengan jutaan penyesalan*
*…YA ALLAH , kuatkan hambamu ini YA ALLAH. Hanya KAU sahaja yang *
*mengetahui dosa aku pada Nisa….ampunkan aku YA ALLAH….akhirnya Zakri*
*terlelap disisi pusara Nisa bermimpikan oleh Zakri,Nisa datang mencium*
*tangan, mengucup dahi dan memeluk Zakri dengan lembut mulus.* *Zakri
melihat Nisa tenang dan jelas kegembiraan terpancar dimuka Nisa * *Putih *
*bersih. Nisa, Nisa, Nisa nak kemana Nisa, Nisa, Nisaaaaaa. Zakri terjaga*
*dari lenanya. Terngiang-ngiang suara kembar menangis. “YA ALLAH *
*,Zakri,Zakri*
*bangun Zakri…dan hampir senja ni, mari kita balik, kenapa kau tidur kat*
*sini Zakri?” tegur abang long , abang ipar Zakri. Dari jauh Zakri lihat *
*emak*
*dan kakak ipar mengendung kembar. Mereka menangis. Zakri berlari menuju
ke*
*arah kembarnya dan mengusap-usap ubun-ubun anak kembar dan secara *
*automatik*
*kembarnya diam dari menangis. “Danial, Dania anak ayah, ayah akan *
*menjagamu*
*nak…kaulah penyambung zuriat, darah daging ayah… emak, abang dan
kakak*
*ipar Zakri tersedu hiba dan mereka berlalu lemah meninggalkan pusara *
*Nisa…*

_________________________________________________________
*Hmmm…sedih ke tak? aku dah terasa lain macam jer. Tapi yang pasti email *
*ni*
*aku takkan delete sampai bila bila. Mana la tau boleh dijadikan peringatan
* *suatu hari nanti.*

*PESANAN BUAT SANG SUAMI, SAYANGI DAN HARGAILAH ISTERI SELAGI DIA HIDUP,
JANGAN NANTI SESAL KEMUDIAN TAK BERGUNA……..
*

P/S : copy je dari email khas untuk tatapan semua

1 Comment

  1. adussshh…
    wazy…nak emel nie bley???

    siyesly…sayep menangis bace cite nie…

    syahdu nyer… (T_T)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s