Virus Dalam YM

Assalamualaikum.

Dalam sebulan-due ni, ramai yang terkene virus dalam ym yang menghantar kepada kawan2 dalam list ym tu bahase thai@cina (aku pun x faham n xtau bahase apakah itu) yang suruh tekan satu link. AWAS! korang jangan plak memandai pergi tekan link tu. kalau korang tekan jugak, alamaknyer habis la pc korang (yeke habis? aku xtau sebab aku x pernah tekan).

ni aku ade contoh msj yang pernah sampai kat bapak aku:

* Tha nguoi dung noi se yeu minh toi mai thoi thi gio day toi se vui hon. Gio nguoi lac loi buoc chan ve noi xa xoi, cay dang chi rieng minh toi… http://nhattruongquang.0catch.com
* Vao day nghe bai nay di ban http://nhattruongquang.0catch.com
* Biet tin gi chua, vao day coi di http://nhattruongquang.0catch.com
AWAS!!! Jangan korang memandai pergi tekan link ni! kalau korang tekan jugak, aku x tanggung.

OK, korang pernah tengok? atau korang yang terkene? kalau korang yang terkene, “hahaha” aku ucapkan. aku akan ajar korang cara untuk korang membunuh virus keparak nih. memule korang kene download file nih. klik sini untuk download. kemudian korang extract file .zip tuh. dalam proses untuk menextractkan file tuh, korang akan disuruh untuk mengisi satu password. korang cuma perlu mengisi “extrablack” (tanpa simbol “).

lepas tu, korang kene restart pc korang n masuk ke safe mode (tekan F8 bebanyak kali lepas die reboot). lepas tu korang bukak folder 7in1 tadi n cari file ExploreXP. lepas korang bukak exploreXP tadi, korang kene bukak C:\WINDOWS\system32 melalui exploreXP tadi. lepas je korang bukak, carik file blastclnnnn.exe dan delete je tros file tu. siap! lepas tu reboot balik pc korang n masuk macam biase.

4 Comments

  1. aah weh..aku slalu gile dpt mende tu..tp aku xpnh klik pon..fuh..nasib baik siot.. tu anti virus pe weh?? skang kt uitm femes virus me_cute dlm bentuk jpeg.. besela klu laki nmpk mesti nk buka..skali tekan je..laptop korang hang..then klu korang restart jek laptop tu..jgn harap la nk dpt hidop balik laptop tu..tp klu nasib baik..boleh la bukak cume hang jek la..

  2. hmmm biase la ,sekarang ni dah macam-macam virus muncul..kene hati-hati terutama kat ym

  3. aok la kedak ya..

  4. huhuhu..
    semakin canggih teknologi
    semakin hebat virus dpt dihantar..huhuhu


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

